söndag 31 oktober 2010

Idag har jag tjänat 195 kronor på enkäter!

Nu har jag tagit reda på hur mycket jag har på de 11 svenska enkätsidorna. Såhär blev reslutatet:

33 kr, 49 kr, 16 kr, 58 kr, 47 kr, 13 kr, 0 kr, 16 kr, 80 kr, 61 kr och 43 kr.

Det innebär alltså att jag kan begära utbetalning från tre sidor (utbetalningsgränsen går vid 50 kr).

Jag kommer alltså att kunna begära ut 80 kr + 58 kr + 61 kr = 199 kr. Dock tar PayPal en avgift på två procent, alltså 199 * 0,98 = 195 kr.

Nu begär jag utbetalningarna.........

........... Nu är jag klar med att ha begärt utbetalningarna.

Allt skedde helt automatiskt, så jag fick pengarna direkt till mig PayPal-konto.

Jag känner att jag har haft lite dåligt med bilder på det jag gör. Jag kan ju lika gärna ha fejkat allt. Därför har jag nu tagit ett screenshot på min paypal historik över de senaste 7 dagarna:




78,40 + 59,78 + 56,84 är ungefär 195 kr. Precis som beräknat.

Notera att det står "Cint AB" på alla överföringar. Det beror på att det är samma företag bakom de flesta paneler som jag är med i. Det är förklaringen till varför många av de svenska panelerna som jag länkar till ser så lika ut.

Så nu har jag alltså bevisat att det faktiskt går att tjäna pengar på enkäter, och inte bara några få kronor. Okej, det är inte tusenlappar per månad vi pratar om, men för mig som studerande är det trevliga pengar med tanke på det lilla jag måste göra för dem (dvs. fylla i enkäter när jag känner för det). Men självklart slutar jag inte att blogga nu. Detta är bara början! :)

Notera att jag var väldigt nära utbetalningsgränsen på tre andra paneler (över 40 kr men under 50 kr). Så det dröjer inte länge innan vi får se ett till trevligt inlägg som detta. ;)

Det här inlägget läggs deffinitivt in under filken "Sammanfattning". Jag har därför fetstilat delar av texten som är det viktiga (det ska ju vara en sammanfattning). Tänkte bara förklara det ifall någon undrade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar